2009. szeptember 1., kedd

Patricia Highsmith: Carol

Amíg barátaim nem említették, soha nem hallottam Patricia Highsmith nevét sem: igaz, főleg krimiíró volt, és nem szoktam krimiket olvasni. (Ő írta a Ripley-sorozatot, mint megtudtam, bár fogalmam sincs, miféle könyvei ezek, és a filmeket sem láttam.) Amiért viszont említették, az a Carol című regénye. Gyorsan elolvastam. Gyors olvasmány ugyanis, jó kis történet, jó kis hangulatrajzok — PH tudott írni. Amúgy leginkább lánglelkű leszbikus kamaszoknak ajánlanám, hogy olvassanak valami pozitívat, leszbikus szerelmi történetet, amilyenből olyan kevés van azóta is. Azóta is: mert a Carolt (eredeti címén: The Price of Salt) az 1940-es évek végén írta Highsmith! Akkor, amikor még kizárólag szomorú, tragikus végű történetek jelentek meg meleg férfiakról vagy nőkről. És akkor ezzel ő simán szembement, és nem simán, de talált kiadót (no és álnéven adta ki), és évtizedeken át fogadta a vallomásos leveleket, ahogyan az utószóban írja. Röviden: jó kis történet különösen erős kézzel megrajzolva, nagyon jó képekkel. Olvasmányos is. Nekem azért kicsit unalmas volt egy idő után, de hát nem vagyok már leszbikus kamasz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése