2009. szeptember 14., hétfő

Gyors recenziók

És most akkor írok három könyvről, amit nemrég olvastam, csak nem volt időm írni róluk.

+ 1-ről, amit nemrég nem olvastam:

Olyan jó ismertetőket olvastam korábban az Időutazó feleségéről, hogy azt hittem, elragad majd engem is, lelazulok vele a disszertációzás után. De nem ragadott. Elkezdtem olvasni, és rájöttem, hogy engem egyáltalán nem érdekel ez a fajta fantasztikum. Valahogy az ragad meg az irodalomban, ami társadalmi benne, és nem a primér, önmagáért való képzelet-játék. Ez zavart Neil Gaiman Sosehol című regényében is: oké, vicces laza olvasmány volt, de végül mégis csak egy szerencsétlen csávóról szól, aki valamiért nem mer élni, és azt nyafogja, hogy az élete uncsi, meg minden ember uncsi, és rátalál egy másik világra, mese-birodalomra. Engem azok érdekelnek, emberben is és fiktív alakban is, akik mernek élni. A Soseholnál a Harry Potter is összemérhetetlenül többet mond a világról, a társadalomról, társaságról... Hát ennyit erről a fantasy-világról: nem az enyém, nem bírt lekötni az időutazó kalandos röpködése. Van viszont egy tucat (sőt, több tucat) olvasnivalóm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése